top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד ערן וייסמן

קצת על מכשיר אכיפת מהירות של המשטרה, ממל"ז – מד מהירות לייזר – אקדח לייזר

עודכן: 23 בדצמ׳ 2020

אז מי מהנהגים לא נתקל (בדרך עירונית / בדרך לא עירונית) בשוטר אשר עומד בצד הדרך ומכוון לעבר רכבנו מכשיר הנראה כמו אקדח?

אני סבור שכל מי שנתקל במראה מהסוג הזה מבין כי השוטר למעשה לוזר (מלשון לזירה-קרן לייזר) על רכבנו עם "אקדח לייזר" בכדי למדוד את מהירות הנסיעה שלנו. אז איך זה מתבצע הלכה למעשה? אסביר בצורה פשוטה וקצרה על מכשיר הלייזר UltraLyte lr b lti 20-20 (הממל"ז המשטרתי) בכדי ללמוד על אופן הפעלתו.

בכדי לאכוף עבירות מהירות משטרת ישראל מפעילה אמצעים שונים ומגוונים שהעיקרי מבניהם הוא הממל"ז הוותיק והמוכר. בתי המשפט השונים לאורך השנים קבעו כי מכשיר הממל"ז אמין אך זאת בכפוף להפעלתו ע"י שוטר מיומן בהתאם לנוהל הפעלת הממל"ז. עקרון ההפעלה של אקדח הלייזר הינו בכך שהשוטר אשר מפעיל אותו מכוון דרך עינית הכיוון עם נק' כיוון אדומה לעבר מרכז הרכב שלנו ומבצע לזירה לעבר רכבנו. באותו רגע למעשה הממל"ז שולח למשך 0.3 שניות מספר רב של פולסים של קרן לייזר אינפרא אדום לעבר הרכב הנמדד, ובאמצעות חישוב של הזמן והמרחק שהרכב עובר בין הפולסים מחושבת מהירות הרכב.

עקרון חשוב הוא כי הפעלתו של מכשיר הממל"ז לא תהיה במרחק העולה על 300 מטר ביום ובלילה. כמו כן, בתנאי חשכה קטע האכיפה חייב להיות מואר בתאורת רחוב/כביש לכל אורכו.

בנוסף, לא ניתן להפעיל את הממל"ז כאשר יורד גשם, שלג, ערפל.

 

צריך להבין כי מרגע שהשוטר "לוזר" לעבר מרכז הרכב הנמדד בצורה תקינה הוא מקבל תוצאת מהירות תוך זמן של 0.3 שניות כאמור, כך שלמעשה בלימה בניסיון להפחית את מהירות הרכב לא תהיה אפקטיבית.

 

אם כך, איך למעשה עורך דין לתעבורה יכול להטיל ספק במדידת המהירות אשר התקבלה מהממל"ז? הרי הפסיקה קבעה כי המכשיר אמין ומדובר בטכנולוגיה וותיקה ואמינה..

עו"ד ערן וייסמן (עורך דין לתעבורה) בוחן את הדו"ח ושאר חומרי החקירה בזכוכית מגדלת ובצורה מעמיקה, וזאת בכדי לבחון באם השוטר אשר הפעיל את אקדח הלייזר פעל לפי הנוהל של משטרת ישראל, כמו גם באם הממל"ז עבר את כל הבדיקות התקופתיות ואלו שצריכות להתבצע בתחילת המשמרת ובסיומה.

ברובם המכריע של המקרים אשר מגיעים למשרדנו נמצא כי נהלי האכיפה לא בוצעו בצורה מלאה ו/או לא בתנאים אשר מאפשרים אכיפה תקינה, ועל כן קיים ספק באם הנאשם אכן נהג במהירות המיוחסת לו. צריך לזכור כי גם דו"ח שהוא אינו הזמנה למשפט יפגע בצורה כזו או אחרת ברישיון הנהיגה וזאת בשל רישום נק' ע"י משרד הרישוי.


 

יש לדעת, תשלום הדו"ח מהווה הודאה באשמה!!!

 


על כן, דו"ח מהירות ממל"ז אשר ניתן ע"י שוטר מומלץ שיבחן ע"י עורך דין לתעבורה בטרם ישולם וזאת בכדי להימנע מהרשעה ופגיעה ברישיון הנהיגה.

קיבלתם דו"ח מהירות? התקשרו לייעוץ, 054-3030002, עו"ד ערן וייסמן

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page